ZYXEL VMG8924 B10A VDSL Modem Kurulumu

Kuruluma başlamadan önce modeminizin gri portuna VDSL kablonuzu ve siyah güç adaptörünü taktığınızdan emin olun.

Hatırlatma: Bilgisayarınızı modeme bağlayacaksanız, CAT kablo kullanarak bağlantı yapmanız gerekmektedir. Kuruluma bilgisayar üzerinden devam edecekseniz ADIM 4’ten başlayabilirsiniz.

ADIM 1 ; Modeminize telefonunuz üzerinden bağlanacaksanız, öncelikle telefonunuzun Ayarlar bölümüne girin.

ADIM 2 – ) Sonrasında WİFİ’ye tıklıyoruz

ADIM 3– ) Wi-Fi ayarlarınızda, modeminizin markasıyla ilgili bir ağ ismi arayın. Örneğin, ZTE marka bir modeminiz varsa, Wi-Fi ağ listesinde “ZTE” adıyla bir seçenek göreceksiniz. Bu seçeneğe tıkladıktan sonra, modeminizin altında yer alan Wi-Fi şifresini girin ve internete bağlanın.

ADIM 4 – ) Tarayıcınızı (Chrome, Opera vb.) açın ve adres çubuğuna 192.168.1.1 yazıp Enter’a basın. Sonrasında sizden kullanıcı adı ve şifre isteyecektir. Varsayılan kullanıcı adı ve şifre “admin” olacaktır.

Adım 5 – ) Modem arayüzüne giriş yaptıktan sonra, sizi kontrol paneli karşılayacak.

Adım 6 – ) Bu arayüzden VDSL ayarları için düzenleme butonuna basıyoruz. VDSL hattınızı ayarlamak için VDSL satırının sağ tarafındaki düzenleme ikonuna tıklayın.

Adım 7 – ) Hattınız VDSL ise;

  • Encapsulation (Kapsülleme): PPPoE
  • PPP Kullanıcı Adı: İnternet servis sağlayıcınızın size verdiği kullanıcı adını yazın (örneğin: 3400000000@atlantisnet).
  • PPP Şifresi: AtlantisNet tarafından SMS yoluyla size iletilen şifreyi yazın.
  • VLAN bölümünün aktif olduğundan emin olun.
  • 802.1p Ayarı: 0
  • 802.1q Ayarı: 35
  • MTU Değeri: 1492

Yukarıdaki ayarları eksiksiz ve doğru bir şekilde doldurduktan sonra “Kaydet” butonuna basarak ayarları kaydedin.

Yukarıdaki ayarları eksiksiz ve doğru bir şekilde doldurduktan sonra “Kaydet” butonuna basarak ayarları kaydedin.

Adım 8 – ) Eğer AtlantisNet dışındaki bir internet sağlayıcısı ile kullanıyorsanız, “TTNET dışında bir sağlayıcı ile kullanmak için tıklayınız” seçeneğine tıklayın. PPP bilgisi kısmına size SMS yoluyla gönderilen kullanıcı adını yazın (örneğin: 3400000000@atlantisnet). Aynı şekilde size iletilen şifreyi de girin ve “Kaydet” butonuna tıklayın.

Son olarak, modeminizin IP almasını bekleyin. Bu işlem yaklaşık 15 dakika sürecektir. Eğer modeminiz 15 dakika içinde IP almazsa ve internet bağlantısı sağlanmazsa, AtlantisNet müşteri hizmetlerine 0850 471 34 34 numaralı telefondan ulaşarak yardım alabilirsiniz.